نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

شرکت پایا گسترش خورشید تابان عرضه کننده انواع مختلف پمپ و بوستر پمپ می باشد. پایا گسترش با دادن اطلاعات دقیق درباره انواع پمپ به مشتریان، آنها را در انتخاب و خرید بهترین و پرکاربردترین پمپ کمک می کند. شرکت پایا گسترش خورشید تابان نمایندگی فروش پمپ مگنتی را در تهران دارد.

پمپ مگنتی

پمپ مگنتی ضد اسید که پمپ اسید نیز نامیده می شود، از سری پمپ های سانتریفیوژ بوده و به وسیله نیروی مغناطیسی کار می کند. میدان مغناطیسی موجود در این پمپ موجب به حرکت درآمدن این پمپ می شود. در حقیقت می توان گفت حرکت ایمپلر پمپ مگنتی به خاطر نیروی مغناطیسی است. به این ترتیب هیچ نوع اتصال مکانیکی  بین شافت موتور و شافت پمپ وجود ندارد و در نتیجه سیستم نیازی به آب بند ندارد. کارکرد پمپ مگنتی بر مبنای حذف آب بند و به کار بردن یک شفت دو تکه می باشد. پمپ ها مگنتی در دو مدل تک فاز و سه فاز و برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید می شوند. برای آگاهی از قیمت پمپ اسید با شرکت پایا گسترش تماس بگیرید.

در شافت داخلی پمپ مگنتی که در معرض تماس مستقیم با سیالات قرار می گیرد، تعداد زیادی مگنت های آهن ربایی و مغناطیسی وجود دارد و این مگنت ها به وسیله بیرینگ های روانکار شده حرکت می کنند. در روی شافت دیگر این پمپ، مگنت های بیرونی وجود دارد که روی شافت انتقال قدرت قرار گرفته است. مگنت های درونی و بیرونی به وسیله یک آب بند استاتیکی، پوسته و دیافراگم، سیال پمپ شونده را از اتمسفر بیرونی جدا می کنند. در حقیقت وجود این آب بند مانع از جدا شدن سیال پمپ شونده از اتمسفر بیرونی می شود. پروانه و مگنت های درونی به وسیله شار مغناطیسی در مگنت های بیرون به حرکت در می آیند. قطعات بیرونی و سایر اجزای این پمپ به دو صورت مستقیم بر روی شافت الکتروموتور یا بر روی مجموعه هوزینگ بیرینگ نصب می شوند.

به طور کلی می توان گفت این روزها به خاطر کاربرد زیادی که پمپ های سانتریفیوژ در صنایع مختلف دارند، تعداد زیادی از این پمپ ها در حال تولید و طراحی است. یکی از مهمترین موارد استفاده این پمپ ها، انتقال مواد شیمیایی و مایعات پر خطر است. از مهمترین مزیت های پمپ های مگنتی که از اهمیت زیادی برخوردار است، حذف آب بند در این پمپ است. با توجه به این که سایر پمپ هایی که کار انتقال مواد شیمیایی را انجام می دهند به دلیل وجود آب بند بعد از مدتی استفاده سیال و بقیه مایعاتی که پمپ می شوند از این قسمت به بیرون نشت شده و موجب پخش شدن سیالات، گازها و بخارهای سمی ناشی از آن می شوند. سیالات شیمیایی که در پمپ ها استفاده می شوند، موجب به وجود آمدن این سم ها می شود. ولی در پمپ های مگنتی یا مغناطیسی به خاطر حذف آب بند، مشکل نشتی وجود ندارد و به همین دلیل به این پمپ ها، پمپ های ضد اسید نیز گفته می شود.

به طور کلی می توان گفت پمپ های مگنتی یا اسیدی کاربرد زیادی داشته و باعث می شوند آب یا سیال با فشار و حجم بیشتری انتقال پیدا کند. بیشترین مصرف پمپ مگنتی در صنایع شیمیایی است زیرا همانطور که ذکر شد به خاطر حذف آب بند یا سیل مکانیکی، استهلاک آنها بسیار پایین بوده و همچنین خطرات ناشی از بخارهای سمی و نشتی گاز صفر است. به همین دلیل بیشترین مصرفی که از پمپ مگنتی می شود، انتقال مواد شیمیایی و سمی و همچنین سیالات خطرناکی است که خورندگی بالایی دارند. از پمپ های مگنتی برای مواردی همچون سیالات حاوی رادیو اکتیو، جابه جایی سیالات قابل اشتغال و مواد شیمیایی فرار مثل الکل نیز استفاده می شود.

بوستر پمپ

بوستر پمپ پایا دستگاهی است فشار آب را افزایش می دهد و در مکان هایی استفاده می شود که فشار آب کم است. عوامل زیادی مانند خرابی و پوسیدگی لوله های آب، نشتی آب، مشکلات لوله کشی و استفاده از آب در ساعات اوج مصرف باعث می شود که آب نتواند به اندازه کافی وارد لوله ها شود و همین امر موجب شده استفاده از بوستر پمپ در بسیاری از خانه ها و ادارات تبدیل به امری ضروری شود. بوستر پمپ قادر است چند پمپ را به طور موازی به یکدیگر وصل کند و موجب افزایش فشار آب شود.  بوستر پمپ یکی از پرمصرف ترین پمپ هایی است که در مجتمع های مسکونی و ساختمان های بزرگ برای افزایش فشار آب استفاده می شود. در حقیقت می توان گفت بوستر پمپ برای تنظیم نمودن فشار آب در مناطقی که فشار آب کم است استفاده می شود. با به کار بردن بوستر پمپ در مناطق کم آب، این مشکل بر طرف می شود و در نتیجه آب به اندازه کافی به لوله ها وارد می شود. بوستر پمپ از چند الکتروپمپ تشکیل شده و این الکتروپمپ ها به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار دارند. بوستر پمپ ها با گرفتن انرژی مکانیکی از منابع بیرونی، این انرژی را به مایعات انتقال داده و در نتیجه سرعت آب افزایش پیدا می کند و آب بیشتری به لوله ها وارد می شود. بوستر پمپ ها در بیشتر مواقع در مکان هایی به کار برده می شوند  که ارتفاع خیلی زیاد است، زیرا فشار آب در مناطقی که ارتفاع بلندی دارند در مقایسه با سایر مناطق خیلی پایین تر می باشد. بوستر پمپ ها در مواردی همچون مصارف خانگی و ساختمانی، آبیاری پارک ها و فضاهای سبز، شبکه های آب شهری، آتش نشانی ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی می توان گفت بوستر پمپ مانند یک دستگاه کمپرسور گاز عمل می کند و با فشرده کردن آب، فشار آن را افزایش می دهد. به طور کلی بوستر پمپ ها  برای افزایش فشار مایعات و همچنین برای انتقال آب با فشار زیاد به کار برده می شوند. بوستر پمپ متشکل از پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی بوده و این توانایی را دارند که آب را با فشاری معین و ثابت وارد لوله ها کنند. در هنگام باز شدن شیر آب، بوستر پمپ ها به طور اتومات شروع به کار می کنند. زمانی که چند شیر آب همزمان با یکدیگر باز شود، مصرف آب زیاد شده و به همین دلیل سایر بوستر پمپ ها به طور اتومات شروع به کار می کنند. مهمترین مزیت بوستر پمپ ها این است که باعث می شوند میزان فشار آب در شبکه ثابت بماند در نتیجه این امر مانع از اتلاف بیش از حد انرژی و استهلاک پمپ ها شده و به این ترتیب آب کمتری مصرف می شود. بوستر پمپ ها با توجه به کاربرد و نوع موتوری که دارند به دو مدل دور ثابت و و دور متغیر تقسیم می شوند. بوستر پمپ هایی که دور متغیر دارند، اغلب در مصارف ساختمانی و سیستم های آبرسانی و آبیاری مجتمع های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند در صورتی که بوستر پمپ های دور ثابت، بیشتر برای خاموش کردن آتش و به طور کلی سیستم های آتشفشانی به کار برده می شوند. در این مدل از بوستر پمپ ها، الکتروپمپ ها به طور نوبتی روشن و خاموش شده و همچنین برای کنترل فشار فقط از دو پرشر سوئیچر استفاده می شود. از یکی از این پرشرها برای حداکثر فشار و از دیگری برای حداقل فشار استفاده می شود.

بوستر پمپ پنتاکس و پمپیران از با کیفیت ترین بوستر پمپ ها محسوب می شوند.



:: برچسب‌ها: فروش بوستر پمپ ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1399 | نظرات ()